Over Ons

Tennisvereniging L.T.C. De Drieslag is een vereniging die al 45 jaar het tennis in Hummelo en Keppel en omstreken mogelijk maakt.

De vereniging werd opgericht in 1974. Op 15 maart werd in zaal Wassink te Hummelo de oprichtingsvergadering gehouden, waar tevens een bestuur werd gekozen. Eerste voorzitter werd G. Timan, J.D. van As werd secretaris en de penningen werden beheerd door L. Mertens. Lid van het bestuur waren M. Hoekstra-Groot, D. Schuurs-Tournier, W. Bruynderink en J. Volkers.

De naam van de vereniging is, volgens ingewijden, te danken aan een ingeving van de eerste secretaris. Hij wandelde in de buurt van Hummelo en kwam daar langs een boerderij met de naam De Drieslag. Een naam die volgens hem, en de rest van het toenmalige bestuur, goed was te gebruiken voor de tennisvereniging.

De boerderij staat onder andere vermeld op de kaart op pagina 9 van het in 2004 verschenen boek “ Eén stad, vier dorpen en een buurtschap” , gewijd aan de gemeente Hummelo en Keppel tussen 1818 en 2004.

Oorspronkelijk beschikte de vereniging over twee gravelbanen, maar al snel werd een derde baan aangelegd omdat het ledental dat vereiste. In 1984 werden de eerste kunstgrasbanen in gebruik genomen en werd de lichtinstallatie aangebracht. Niet alleen kon ‘s avonds worden getennist, maar ook de hele winter was de baan vanaf die periode bruikbaar. Hiermee was de L.T.C. de Drieslag een van de eerste verenigingen met kunstgrasbanen in de regio.

In 2002 werd de vereniging geprivatiseerd en draait nu geheel op eigen kracht. In de zomer van 2007 zijn drie oude kunstgrasbanen vervangen door nieuwe en een is er gerenoveerd.